tisdag 26 maj 2009

God Eftersmak


Har precis landat igen efter HarvestCry i Willkanderska residenset. I köket står ett berg med disk, Annelie och jag har sorterat ut våra kläder ur katastrofhögen och dom andra sitter i soffan o småpratar.


Eftersmaken är god!

Vi är trötta, men så lyckliga och tacksamma till Gud.


Jag får tjäna Jesus med mitt liv. Leva för att andra ska få upptäcka kärleken o friden hos Gud.

Det är så skönt att mitt liv är en del i någonting mycket större. Som är viktigare än jag.
Jag behöver inte jaga efter lycka, framgång eller rikedom... I relationen till Gud har jag redan allt det där.


Även om mitt liv känns som pyttelitet, ganska vanligt utan några speciella supertalanger så kan det bli fullt av övernaturliga mirakel, Gudsmöten, förvandlade situationer och människor.... När Gud får lägga sej i och jag bara följer.



Inga kommentarer: