tisdag 16 juni 2009

borde kanske starta arbetsförmedling?



Idag har vi sökt ungefär femhundraelva jobb... min syster och jag... åt henne alltså. Eller jag har sagt åt henne och visat henne hur man ska söka dom... och hur man skriver CV och vad man säger när man ringer.... Resultat hittills: hon har nästan ringt ett jobb.
The struggle att ge vidare en liten del av min oerhörda jobbsökarerfarenhet går vidare. Jag tänker en blixtanke på att jag kanske borde ta betalt... börjar faktiskt bli riktigt vass på CV skrivande nu. Finns minsann ett gäng CVs med min osynliga coachningsignatur på där ute nu.

Nästa vecka ska jag ge er efterlängtade återrapporten... HON HAR FÅTT ETT JOBB! Det är hon värd! Jag tror på henne!

Håll tummarna med mej :)

Nu ska jag käka kall pizza och spela tetris.

Inga kommentarer: