onsdag 22 juli 2009

i have a dream

Jag älskar sommaren, sol, grillkvällar, man är ledig och fri. Sommaren blir alltid som en hållplats mellan intensiva arbetsperioder. Älskar sommaren för att jag får lite space att tänka... Fundera och glädjas över våren, kunna känna job well done, korrigera sej själv lite såklart, och framförallt att börja se fram emot hösten. Börja planera och förbereda, börja drömma och visionera!
Drömmar föds o frodas o växer alltid på sommaren.
Här är vad som rör sej i min lilla lyckliga sommarlediga skalle just nu.

Drömmar är den helige Andes språk!

Drömmar målar upp Guds visioner för dej!

Drömmar ger frihet! Drömmar skapar utrymme för Gud att verka i ditt liv.

Drömmar skapar utrymme för tro! Abraham tex visste att Gud kallar på det som inte är, som om det vore till. Romarbrevet 14.
Att drömma - att låta Guds visioner målas upp på insidan - är att se det, innan det finns - är att tro!


Drömmar förvandlar ditt sätt att vara, tänka och agera och förbereder dej för nästa äventyr!

Stryp inte dina drömmar, ge dom bränsle genom att umgås och prata och visionera tillsammans med den helige Ande. Han kommer alltid säga: we can do it.

Dröm --> Vision --> Målmedvetenhet --> Drivkraft --> Agerande --> Verklighet

Det finns så mycket jag drömmer om just nu. Kanske ska jag skriva lite om vad nästa gång... Men först, en skinkmacka, lite chips... Sedan Godnatt!

Inga kommentarer: