måndag 22 juni 2009

blessed

2 Tim 2:4 Ingen soldat är upptagen av bekymmer för sin försörjning.
Han vill stå i hans tjänst som har värvat honom.


Ords 10:22 HERRENS välsignelse ger rikedom, egen möda lägger inget därtill.


Varenda dag, fast speciellt massa just idag har jag känt en extrem stor ödmjukande tacksamhet till Gud att han faktiskt försörjer mej. Jag har alltid klarat mej bra fast jag kuskat runt i min resväska sen jag flyttade hemifrån för 11 år sen. Alltid haft mer än jag behöver och trivts med mitt liv.

Kanske är det så för att jag villigt lagt mitt liv i Guds händer, försökt att leva för andra människor och ge så mycket Jesus jag kan.
GUD har välsignat mej! VÄLSIGNAT MEJ! Finns det nåt som kan döda oro och bekymmer mer än att känna Gud och känna honom så väl att man litar helt på hans godhet och hans löften?
Jesus är uppfyllelsen av alla löften om försörjning, beskydd och välsignelse.

Gud har kallat dej till gemenskap med honom genom Jesus. Han drar dej till att lära känna honom och uppleva hur han vill allt som är gott för dej. Jesus har gjort rikedom, välsignelse, försörjning, frid och liv på insidan tillgänglig för dej. Det finns där när du vågar lita på Gud och ta värvning :) No more worries.




Inga kommentarer: